wtorek, 22 października 2013

czekoladowe tosty francuskie podane na wiosennym talerzu

Czas się pochwalić.
Kilka tygodni temu odezwała się do mnie Weronika ze Spring Plate. Złożyła mi propozycję, której nie mogłam odrzucić. Zrobić zdjęcia do pięknego magazynu? Szaleństwem byłoby się nie zdecydować. I mamy październik, pełnię jesieni i nowy, trzeci już numer Spring Plate. Większość autorów z pewnością znacie, znalazłam się tam i ja. Jest tam tyle pięknych zdjęć i tekstów, że czuję się onieśmielona, tyle nauki przede mną. Ale pierwsze koty za płoty.
Papier wszystko przyjmie, ale ilość miejsca jest ograniczona, zatem podzielę się z Wami zdjęciami i przepisem na tosty francuskie z czekoladą, gdyż to właśnie czekoladę wzięłam na warsztat. W magazynie znajdziecie także przepis na mus czekoladowy, gorącą czekoladę z chili i mocno czekoladową tartę z kardamonem.




Tosty francuskie z czekoladą

chocolate french toast
porcja dla 2 osób

8 małych kromek białego pieczywa (chałka, słodka bułka)
1 jajko
100ml mleka
1 łyżka ekstraktu waniliowego
2 łyżki drobnego cukru
60g gorzkiej czekolady 70%
drobny cukier do obtoczenia tostów
masło do smażenia

polewa czekoladowa
100ml mleka
100g gorzkiej czekolady 70%
50g czekolady mlecznej

 
Mleko wlej do rondelka i zagotuj. Wrzuć pokruszoną czekoladę i odstaw na chwilę, aż zmięknie. Dokładnie wymieszaj do uzyskania gładkiej konsystencji.

Czekoladę roztop w kąpieli wodnej, odstaw do ostudzenia. Kromki pieczywa smaruj grubą warstwą czekolady (z dwóch stron) i składaj kanapki.
Jajko roztrzep z mlekiem, dwoma łyżkami cukru i ekstraktem waniliowym. W jajecznej miksturze namocz wcześniej przygotowane kanapki z czekoladą.
Na patelni roztop dwie łyżki masła, kanapki smaż z każdej strony na złoty kolor. Po usmażeniu obtocz w cukrze i podawaj z polewą czekoladową.


7 komentarzy:

  1. Gratuluję współpracy z Spring Plate:) Tosty lubię, a takie z czekoladą idealnie smakuję w te chłodniejsze dni, szczególnie o poranku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapowiada się, że będę je jeść przez najbliższe 6 miesięcy ;)

      Usuń
  2. Gratuluje :) Kocham tosty, a z dodatkiem czekolady muszą być obłędne! :) Piekne zdjecia!

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdjęcia tostów są obłędne, jak tylko je zobaczyłam zapragnęłam się w nie wgryźć :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...