poniedziałek, 19 maja 2014

Czekoladowa incepcja, czyli überintensywnie czekoladowe ciastka

Amerykańscy naukowcy dowodzą, że mężczyźni są mniej skłonni do narzucania sobie żywieniowych ograniczeń niż kobiety. Innymi słowy, to panie są pionierami w systematycznym stosowaniu diet wszelakich. Mówi się także, że kobiety częściej sięgają po słodycze niż panowie. Ja nigdy nie ukrywałam, że mam niezdrowy pociąg do czekolady. Czasem zdarzają się przestoje i na moment zapominam o jej istnieniu, ale powiedzcie.. da się o niej zapomnieć na zawsze?
Wystarczy wizyta w byle jakim spożywczaku i już ją widać. Od razu jestem skłonna ją kupić, najlepiej w kilku egzemplarzach. Ale nie zjem jej ot tak, po prostu, tylko posiekam i roztopię, zrobię z niej coś tak zniewalającego, że żadna dieta mnie nie powstrzyma.
Gdy nie mam czasu/składników/ochoty/energii/humoru na pieczenie, pozwalam sobie na najlepsze brownie od Good Cake. Wspominam o tym, bo to właśnie od boskiej Belli skradłam przepis na dzisiejsze ciasteczka. Jej wypieki od wielu miesięcy królują w śląskich lokalach i nie ma w tym nic zaskakującego, są po prostu świetne.
Jako etatowy czekoladoholik poniższy przepis polecam i odsyłam do jego video źródła: klik. Te ciasteczka skrywają w sobie całą dobroć i wspaniałość słowa "gooey".


 
Intensywne czekoladowe ciastka
intense chocolate cookies
przepis od Belli z Good Cake

225g gorzkiej czekolady
50g masła (rozpuść w kapieli)
175g cukru brązowego
2 jajka 
1 łyżka ekstraktu waniliowego
85g mąki pszennej
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki soli
225g drobno pokrojonej gorzkiej czekolady

Z przepisu wychodzi 12 dużych ciastek.



Piekarnik nastaw na 150 st. C z termoobiegiem.
225g czekolady i 50g masła rozpuść w kąpieli wodnej, odstaw do ostudzenia.
Mąkę wymieszaj z solą i proszkiem do pieczenia. W dużej misce zmiksuj na puszystą masę cukier, jajka i ekstrakt waniliowy. Następnie partiami dodawaj roztopioną czekoladę i mąkę. Na koniec wmieszaj posiekaną czekoladę.
Na blasze rozłóż papier do pieczenia. Nakładaj po dwie łyżki czekoladowej masy, formuj je w okręgi.
Piecz przez 10-12 minut, aż ciastka popękają, a od spodu będą upieczone.
Zjedz jedno ciepłe, kruche i ciągnące się ciastko, za wykonanie dobrej roboty! Resztę przełóż na kratkę do wystudzenia. Voila!


10 komentarzy:

  1. Nie mogę przestać na nie patrzeć:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Marta, co za zdjęcia! *.* CUDOWNE!

    OdpowiedzUsuń
  3. I don't know what language this blog is but your photos are really pretty and the cookies look gorgeous!

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobiłam i żałuję straszne, ponieważ teraz wszyscy mnie męczą o powtórkę (bynajmniej nie pierwszą), bo były absolutnie przepyszne! Przepis i zdjęcia wspaniałe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! I bardzo się cieszę, że smakowały ;)

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...