poniedziałek, 1 czerwca 2015

Lato na gorąco, sernik na zimno

Ciepło, ciepło, ciepło!
Kapitalnie jest w ostatnim czasie, musicie przyznać. Zupełnie już zapomniałam o zimnej majówce, tak przyjemnie skończył się maj i zaczął czerwiec. Tak przyjemnie, że niespodziewanie przypiekł mi nos i pojawiły się nowe piegi. A w niedalekiej przyszłości szykuje się całkiem długi weekend, już przebieramy szkitkami. 


Zjawiska pogodowe bardzo mnie cieszą, gorzej z tymi kulinarnymi. Mój organizm postanowił się zbuntować i każdy posiłek kończy się bólem brzucha. Przez to żywię się głównie chlebem, ziemniakami i kefirem. Raj blogera kulinarnego. Stąd też ta przejmująca cisza.. Mogę zapomnieć o świeżych warzywach i błonniku, o losie! Ale pozwalam sobie na filiżankę słabej kawy, nawet kosztem lekkiego rozdrażnienia. A jeśli dodać do tego wyjątkowo lekki deser, który obecnie nawet ja mogę jeść bez konsekwencji..

Wyszedł równy, dosłownie spod linijki. Stężał, jak należy i wygląda, jak ta lala. Sernik ideał, sernik zawodowiec. Na najbardziej podłym taborecie jaki mogłam znaleźć.
A gdyby dodać do niego mango? Albo jagody? Albo..



Sernik na zimno z truskawkami

cold strawberry cheseecake

tortownica o średnicy 20 cm

600 g twarogu sernikowego (użyłam Piątnicy)
200 g truskawek (do masy)
50 g przepołowionych truskawek
100 g białej czekolady
70 g cukru waniliowego
3 łyżeczki żelatyny

125 g ciastek digestive
60 g roztopionego masła

truskawki do dekoracji
listki mięty




Piekarnik nastaw na 175 st. C. Dno tortownicy wyłóż papierem do pieczenia.
Ciastka zmiel w blenderze na piasek (lub rozgnieć tłuczkiem/wałkiem). Połącz z roztopionym masłem i przełóż do tortownicy. Dokładnie dognieć "ciasto" na dnie i brzegach - rancik powinien być dosyć wysoki. Przełóż gotowy spód do piekarnika i piecz przez około 15 minut. Dokładnie wystudź.

Czekoladę rozpuść w kąpieli wodnej, ostudź. Żelatynę zalej ok. 1/4 szklanki wrzącej wody i wymieszaj do rozpuszczenia, również ostudź. Truskawki zmiksuj na gładką pulpę.
Twaróg przełóż do dużej miski, dodaj cukier i zmiksuj na wysokich obrotach. Dodaj roztopioną czekoladę i ponownie zmiksuj. Następnie partiami dodawaj zmielone truskawki i dokładnie wymieszaj. Na koniec dodaj ostudzoną żelatynę.
Na wystudzonym, ciasteczkowym spodzie poukładaj truskawki, rozcięciem do dołu. Następnie przelej sernikową masę do tortownicy i wyrównaj. Schowaj sernik do lodówki i pozwól mu stężeć (najlepiej przez całą noc). Przed podaniem udekoruj truskawkami i listkami mięty. 



13 komentarzy:

  1. Ojej pychotka. Taki sernik kojarzy mi się z dzieciństwem kiedy to moja mama robiła bardzo podobny, właśnie latem

    OdpowiedzUsuń
  2. Sernik obłędny! i do tego taka piękna, fotograficzna oprawa - cudo! :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. O wow, ależ genialny sernik tu prezentujesz! :)
    Jak są truskawki, jest biała czekolada to od razu kupuję ten sernik w całości - najlepsze smaki lata! :D
    Zdjęciami tak zaczarowałaś, że napatrzeć się nie mogę! :)
    Piękna sceneria, po prostu cud, miód, malina (a właściwie truskawka! :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No cóż, serników uczę się od najlepszych. Jeśli wiesz, co chce powiedzieć ;)

      Usuń
  4. Jak dawno mnie tu nie było, ale widzę, że trzymasz poziom, ach :>

    OdpowiedzUsuń
  5. Sernik wygląda przepysznie :) Jutro go zrobię, super zdjęcia :) Zachęcam do wypróbowania mojego przepisu na truskawkowy sernik na zimno z ziemią z ciastek. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...