czwartek, 7 sierpnia 2014

A ja na to: pomidor!

Czasami można odnieść wrażenie, że w mojej diecie dominują ciasta, ciasteczka, czekolada i masło orzechowe. Miło mi poinformować, że to tylko pozory (tak naprawdę jest tego znacznie więcej..). Dużo częściej jem na słono tak, jak 99% ludzi na świecie (zakładam, że gdzieś tam istnieje 1% szczęśliwców, którzy mogą żywić się jedynie czekoladą i energią słoneczną).
Aby potwierdzić moje deklaracje, dla magazynu Spring Plate przygotowałam wytrawny materiał o pomidorach. To się chwali, bo przecież znowu mogłam piec ciasta! Ale zawzięłam się, przecież przepadam za pomidorami i w sezonie mogłabym je jeść w ilościach urągających "wrodzonej kobiecej wstrzemięźliwości w jedzeniu". Poniższą tartę przygotowywałam już kilkukrotnie i jeśli tylko uzupełnię zapasy pomidorków koktajlowych, zrobię to znowu. Robi się szybko, je się szybko, tęskni się szybko. Odkrywam nowy wymiar formuły "fast food". Sezon na wyśmienite pomidory właśnie się rozpoczął!
A kto jeszcze nie czytał, zapraszam do lektury letniego Spring Plate :)



Galette z pomidorami i ricottą
tomatoe & ricotta galette

Ciasto
160 g mąki pszennej
100 g mąki pszennej razowej
125 g chłodnego masła
1 jajko
1 łyżka kwaśnej śmietany
1/2 łyżeczki soli morskiej

Nadzienie
500 g pomidorów koktajlowych
250 g ricotty
1 jajko
6 łyżek startego parmezanu
sól morska, pieprz, cukier puder
Dodatkowo
1 jajko
1 łyżka mleka


W dużej misce wymieszaj obie mąki i sól. Dodaj pokrojone w kostkę masło i rozcieraj je między palcami to uzyskania sypkiej konsystencji. Dodaj roztrzepane jajko i śmietanę, zagnieć elastyczne ciasto. Zwiń je w folię spożywczą i schowaj do lodówki na 1 godzinę.
Ricottę wymieszaj z jajkiem i serem, dopraw do smaku. Pomidory przekrój na pół.
Wyciągnij ciasto z lodówki i rozwałkuj na placek o grubości 0,5 cm i średnicy około 30 cm. Na wierzchu rozsmaruj ricottę zostawiając około 5 cm brzeg. Na serze rozłóż pomidorki rozcięciem do góry. Oprósz je solą, pieprzem, tymiankiem i odrobiną cukru pudru. Brzegi ciasta zawiń do środka i posmaruj je jajkiem roztrzepanym z mlekiem.
Piecz w temperaturze 190 st. C przez 45-50 minut.


15 komentarzy:

  1. Pysznie wygląda! :-) Skuszę się w weekend :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda bardzo kusząco: )

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna, kolorowa i pomidorowa - same zalety ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda znakomicie! ; )
    Świetne to galette! *.*
    Super zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne zdjęcia! U mnie również szał na pomidora teraz jest i szukam ciekawego wykorzystania go, przepis zapisuję :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ale to ladnie wyglada/az chce sie siegnac:)

    m.

    OdpowiedzUsuń
  7. pięknie wygada. robisz rewelacyjne fotki kulinarii :)

    OdpowiedzUsuń
  8. wygląda bardzo smacznie, piękne zdjęcia:)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...