piątek, 21 września 2012

Winne grona i powietrze września

Czy piątek też Was dzisiaj tak rozpieszczał? Słońce bezczelnie wpadało mi do pokoju.. czy nie może być tak zawsze? Jest przyjemnie i całkiem ciepło, aż chce się wyjść na spacer i powdychać jesienne powietrze. Świat staje się coraz bardziej stonowany, dlatego w domu potrzebuję solidnej dawki intensywnych barw. Szczególnie dzisiaj.
Koktajl z winogron powinien być w sam raz. Nie dla wszystkich, bo potrafi być ostry i gryźć w język. Ale właśnie dlatego go lubię.



Czego potrzebujecie? Ot -  kilka kiści ciemnych winogron, mały kubek jogurtu greckiego, miód i dwie garści mięty. I koniecznie kogoś do towarzystwa.
Nie wyobrażam sobie drylowania winogron. To mogłoby trwać wieczność, albo jeszcze dłużej. Nie mogłabym wystawić własnej cierpliwości na taką próbę, więc standardowo wyciągnęłam blender. Wrzuciłam winogrona i włączyłam mają piekielną maszynę na najwyższe obroty. Pestki zwyczajnie nie miały szans. Gdy uzyskacie już piękną masę w kolorze jagód, dodajcie miód, miętę i jogurt grecki. Ilość według potrzeb. Jogurt złagodzi ostry smak winogron.

A gdybym chciała zrobić taki koktajl na śniadanie? Pewnie dodałabym garść orzechów i kilka łyżeczek otrębów owsianych. A może połączyć z bananem? Niestety kolor nie będzie już tak intensywny. A trzeba mu przyznać, że bardzo się lubi z aparatem ;)
Pytałam ostatnio, co można przygotować z winogron. Niestety, pytanie bardzo szybko stało się nieaktualne, bo winogrona zniknęły w ciągu dwóch dni. Taaakie dobre :)
















6 komentarzy:

  1. Ładne zdjęcia. Na pierwszym winogrona wyglądają jakby były z aksamitu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudowne! Jestem zachwycona zdjęciami!
    A wiesz, u mnie niedawne też winne grona były, tylko przepis inny:)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj widziałam, lody do dzisiaj za mną chodzą. Tylko gdzie dostać taką odmianę? :)

      Usuń
  3. prześliczne obrazki. szczypta lata i jeszcze trochę jesieni. koktajl do marzenia

    OdpowiedzUsuń
  4. Jagodo, dziś kupiłam winogrona - będzie takie cudo jak Twoje jutro - tęsknie za tym kolorem, a saku nie jestem w stanie sobie wyobrazić, bo... nigdy nie drylowałam winogron:)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...